Za promowanie dietetycznego stylu życia i aktywności fizycznej w ostatnich latach odpowiadały przede wszystkim działania typowo komercyjne, a więc prywatne inicjatywy. To media komercyjne zauważyły wielkie zainteresowanie widzów tematami żywieniowymi i sportów amatorskich, więc zaczęły masowo produkować właśnie tego typu programy.
Informowanie ludzi o metodach racjonalnego żywienia, robienia zakupów, ale także technikach gotowania – to jeden ze sposobów na poszerzanie świadomości odbiorców. Ale pojawiły się także programy prowadzone przez całkowitych amatorów i dla kompletnych nowicjuszy kuchennych. Wystarczy stać się znanym vlogerem lub blogerem, aby otrzymać od szanującej się telewizji propozycję poprowadzenia takiego właśnie programu.
Ci, którzy cieszą się wśród widzów szczególną popularnością i zainteresowaniem oraz sympatią, mają ułatwioną drogę do przekonywania ich do takich zmian w swoim życiu. To właśnie celebryci i ludzie z czołówek kolorowych gazet są najczęściej gospodarzami takich programów.